Oprydningskonsultationer
- sådan foregår detOprydningshjælp på dine præmisser
Der er stor forskel på at få hjælp af venner og familie til at rydde op, og oprydningskonsultationer udført af en uddannet oprydningskonsulent.
At være oprydningskonsulent er ikke en beskyttet titel, så derfor kan alle og enhver kalde sig det, selvom de ikke har modtaget undervisning eller uddannelse.
Dette skal du være opmærksom på, inden du beslutter dig for hvem der skal hjælpe dig med din oprydning, og inden du bestiller oprydningskonsultationer.
Professionel oprydning adskiller sig ved, at den uddannede oprydningskonsulent har en viden og erfaring i at hjælpe klienter ud fra deres behov og præmisser.
Jeg giver dig grundstenene til din oprydningssucces
Som professionel oprydningskonsulent hjælper jeg dig til at få organiseret dit hjem, så din hverdag bliver lettere uden irritation og skænderier over rod og hvem der skal rydde op.
Da jeg samtidig er uddannet social- & sundhedsassistent har jeg rigtig stor erfaring i at arbejde med alle slags mennesker herunder også mennesker med forskellige typer sygdomme, der kan sætte visse begrænsninger.
Selv om man er udfordret med sygdom, kan man stadig godt få succes med sin oprydning. Nogen gange skal det bare håndteres på en lidt anden måde. Det vigtigste er at det bliver i dit tempo, og efter hvor meget du kan holde til.
Der er ingen tvang under en oprydningskonsultation
Du bestemmer, hvad der skal ud
Det vil sige at det er DIG der vælger hvor meget eller hvor lidt du vil kassere. Jeg råder og vejleder dig, men i sidste ende er det DIG der bestemmer.
Forberedelse
Selve konsultationen starter med en forberedende telefonsamtale samtidig med at du booker en oprydningskonsultation eller flere oprydningskonsultationer.
En forberedende telefonsamtale, og evt. billeder af dit hjem giver mig en god indikation af, hvad og hvor der skal ryddes op.
Hvis det tager længere tid
Der kan købes ekstra oprydningstimer, hvis du opdager, at det antal timer du har bestilt ikke er nok. Timeprisen er 1.000 kr. inkl. moms pr. time. Det er også muligt at opgradere til en anden pakke.
Hvad kan en oprydningskonsulent gøre for dig?
En oprydningskonsulent er hverken knyttet til dine ting, livshistorie, partner, venner eller familie
Jeg ser objektivt på dit hjem, dine ting og din situation. Dette betyder at du vil få en professionel og individuel vejledning, som vil gøre dig i stand til at give slip på de ting du ikke længere har brug for.
En oprydningskonsulent bliver ikke overvældet
Et oprydningsprojekt kan være overvældende og særdeles trættende. Det er helt naturligt at give op, eller miste koncentrationen undervejs. Jeg har håndteret mange forskellige oprydningsprojekter, og har derfor set og hjulpet folk i mange svære situationer, og vil hjælpe dig forbi den hurdle.
En oprydningskonsulent efterlader dig ikke uden en plan
Vi når måske ikke at blive færdige samme dag vi er startet på oprydningsprojektet, men du vil altid vide ved dagens afslutning hvordan du skal forholde dig til resten af oprydningsprocessen, og derfra kan du beslutte om du vil fortsætte alene, eller bestille en ny konsultation.
En oprydningskonsulent dømmer ikke
Fordi du bor rodet nu, er det ikke ensbetydende med at det er sådan du vil bo resten af dit liv. Der er masser af forskellige årsager til at man har svært ved at holde hjemmet opryddeligt i en periode i ens liv, men det er et problem der kan løses. Første skridt på vejen er at erkende at man har brug for hjælp. At bestille en oprydningskonsultation er næste skridt til et liv hvor det er dig der har styringen – ikke dine ting.
En oprydningskonsulent ser anderledes på rod-situationen end du gør
Jeg ser potentiale, og derfor handler det ikke kun om at dit hjem er rodet og uorganiseret. Det handler om at få skabt det dejlige hjem, som du og din familie fortjener at bo i.
En oprydningskonsulent ved hvordan du håndterer de ting du skal af med
Under oprydningskonsultationen sorterer vi dine ting, så det er nemt at aflevere dem enten til genbrugsbutikker, genbrugsstationer etc.
En oprydningskonsulent ser hvilke ting der passer sammen, og giver gerne gode råd og ideer til din indretning
En oprydningskonsultation handler ikke kun om at skille sig af med de ting man ikke bruger. Det er kun det 1. trin i den oprydningsproces jeg har udviklet. Der er yderligere 2 trin i oprydningsprocessen, der bl.a. handler om at organisere de ting du har, så dit hjem bliver mere overskueligt. Når tingene får faste pladser, og er sorteret i smarte systemer, giver det dig mere fritid i fremtiden, da du ikke skal bruge tid på at lede efter dem. Samtidigt kigger jeg på din møbelsammensætning. Måske kan nogle møbler flyttes, så det giver mere luft i din indretning.
En oprydningskonsulent elsker at organisere og skabe muligheder, du ikke selv har tænkt på
Fordi jeg arbejder professionelt med oprydning og indretning, ser jeg ofte spændende muligheder, og løsninger som du ikke selv har tænkt på. Jeg elsker at skabe spændende løsninger, der samtidigt gør rummet smukkere.
En professionel oprydningskonsulent har tavshedspligt
Det betyder at din konsultation samt det du fortæller mig er fortroligt.
En oprydningskonsulent har forståelse for din situation
Bor man i et rodet hjem har man ikke brug for fordømmelse eller kritik. Jeg har en stor faglig viden omkring rod og de psykologiske faktorer der gør, at nogle mennesker har sværere ved at organisere og vedligeholde deres hjem, end andre, og det er den viden jeg bruger, når jeg laver oprydningskonsultationer. Jeg tror på at alle mennesker kan hjælpes, hvis de ønsker det, i deres eget tempo.
Har du brug for hjælp?
Første skridt er at erkende at man har brug for hjælp, og derefter søge hjælpen. Den hjælp vil jeg gerne give dig.